Välkommen med din serviceförfrågan!
Fyll i nedanstående formulär så återkommer vi med offert och förslag på tid. Har du önskemål om datum/tid skriv gärna detta under Övrig info.
Support och tekniska frågor mejlas in till verkstad@alternativ1mc.se. Vi svarar normalt inom ett dygn, men under högsäsong kan det ta längre tid. Just nu ligger svarstiderna på ca 1 vecka eller mer, vi är helt nerringda och mail-bombade nu när värmen äntligen kom. Tack för er förståelse.
Bra att veta
- Beställ service i god tid. Boka inkörningskontrollen/första service när du hämtar ut din nya mc (inte när den gått 100mil).
- Serva gärna din mc på hösten istället för på våren, du slipper köer och mc:n får stå med färsk olja som motverkar korrosion
När du lämnar in mc:n
- Inlämning sker normalt på eftermiddagen dagen innan bokad tid, fram till kl 17:00. Det går även bra att lämna på morgonen vid kl 8:00
- Vid stor service (ventiljustering) lämnas alltid mc:n dagen innan
- Glöm ej serviceboken
- Parkera mc:n på markerade rutor på gaveln av huset, precis innanför grinden. Ta med nycklarna till kundmottagningen men lås ej mc:n.
- Ingång sker på gaveln vid mc-parkeringen eller via huvudentrén
OBS! INGEN INLÄMNING ELLER UTLÄMNING PÅ LÖRDAGAR. Undantag kan göras enligt överenskommelse.
Skador och försäkringsarbeten
- Kontakta ditt försäkringsbolag så snart som möjligt och anmäl skadan, vid stöld även till polisen.
- Invänta information från ditt försäkringsbolag.
- Ta med svaret inklusive skadenummer och uppgift om självrisk när du lämnar in din mc för skadebesiktning.
- När vi fått besked att utföra reparationen av ditt bolag så beställs delarna och reparationen påbörjas så fort som möjligt. I normalfallet tar det totalt 4-6 veckor att reparera din mc från det att vi får in den.
- Vi meddelar dig så fort reparationen är klar och du hämtar ditt fordon inom ett par dagar samt betalar eventuell självrisk till verkstan.